Veelgestelde vragen


Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen. 

Wie zijn de initiatiefnemers van deze website? 
De gemeenten Cuijk, Mill en Sint Hubert, Grave, Sint Anthonis en Sociom (organisatie voor sociaal werk in het Land van Cuijk) hebben samen initiatief genomen om deze website in hele korte tijd te lanceren.

De afgelopen weken is duidelijk geworden dat het Coronavirus heel veel gevolgen heeft voor iedereen. Voor inwoners, voor verenigingen & stichtingen, voor ondernemers, horeca en activiteiten en evenementen. Met deze website hopen wij inwoners een platform te bieden waarop zij elkaar kunnen vinden, gevonden kunnen worden en informatie te delen.

Hoe kan ik mijn hulp aanbieden op deze website?
Fijn dat je jouw hulp aanbiedt! Door je in te schrijven maak je een persoonlijk profiel aan. Hierna kun je zelf je hulpaanbod toevoegen en reageren op hulpvragen. Hulpvragers kun ook rechtstreeks contact met jou opnemen. Onder het kopje ‘elkaar helpen’ staan alle aanbieders en hulpvragen.

Hoe kan ik hulp vragen op deze website?
Heb je hulp nodig bij bijvoorbeeld boodschappen doen, hond uitlaten of behoefte aan een luisterend oor (telefonisch), plaats dan je hulpvraag op deze website. Dit kun je doen door je in te schrijven en een profiel aan te maken. Onder het kopje ‘elkaar helpen’ staan alle aanbieders en hulpvragen.

Hoe breng ik mijn buurtinitiatief onder de aandacht op deze site?
Je kunt een pagina aanmaken voor je initiatief, project of (vrijwilligers)organisatie. Bovendien ontvang je via de mail een update over alles wat er bij jouw in de gemeente gebeurt.

Wat heb ik voor het inschrijven nodig?

Je kunt inschrijven met je emailadres of met je Facebookaccount.

Als je bent ingelogd in Facebook vragen we Facebook naar je naam, e-mailadres en profielfoto. Dit zijn de enige gegevens die we van Facebook ontvangen. Facebook ziet geen andere gegevens die je op deze website invult. Het enige dat je hierna nog moet invullen is je postcode met huisnummer en aanklikken dat je geen robot bent. Ook is het mogelijk om direct de naam van een bedrijf of organisatie aan te geven, dit maken we dan direct aan. Verderop in het proces vragen we je om de gegevens van je bedrijf aan te vullen.

Voor het inschrijven met emailadres heb je een e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord nodig. Tijdens het inschrijven vragen we je voornaam en achternaam. Zo houden we het persoonlijk, dat vinden we prettig. Je adres hebben we nodig om je te laten zien wat er in jouw gemeente gebeurt. 

Hoe log ik in?
Om te kunnen inloggen moet je je eerst inschrijven. Ben je al ingeschreven? Log dan in met het e-mailadres en het wachtwoord dat je tijdens het inschrijven opgaf. Inloggen met Facebook is nog simpeler: het enige dat je hoeft te doen is klikken op de knop ‘inloggen met Facebook’ en klaar!

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe verder?
Vraag dan een nieuw wachtwoord aan door bij ‘inloggen’ te kiezen voor de optie 'Wachtwoord vergeten?'. Je ontvangt dan een mailtje met een link waarmee je een nieuw wachtwoord opgeeft.

Geen e-mail ontvangen?
Onze e-mail is waarschijnlijk door jouw e-mail programma in een aparte map geplaatst. Vaak is dat de map 'spam' of 'reclame'.

Welk e-mail adres heb ik gebruikt om in te loggen?
In veel gevallen weet je internetbrowser welk e-mailadres je gebruikt. Weet ook je systeem het niet meer? Geen nood! Stuur via 'Vragen & Contact' (onderaan je website) even een berichtje. Binnen een paar werkdagen ontvang je dan bericht.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
Log in op de site met je e-mailadres en wachtwoord. Klik dan op je profielfoto rechtsboven. Kies in het menu 'Profielinstellingen' en 'Wachtwoord' en verander vervolgens je wachtwoord.

Kan ik berichten anoniem plaatsen?
Nee. Met deze website willen we contact tussen buurtbewoners en organisaties in de gemeente op een laagdrempelige manier stimuleren. Wij denken dat dit het beste gaat wanneer je elkaar kunt aanspreken bij je voornaam. Vandaar dat we aan iedereen naam en e-mailadres vragen, de naam wordt standaard zichtbaar op de site, het e-mailadres en je adres niet.

Hoe pas ik mijn instellingen aan?
Log in op de site met je e-mailadres en wachtwoord. Klik dan op je profielfoto rechtsboven. Kies in het menu 'Profielinstellingen'.

Wat is de Buurtmail? Hoe werkt dat?
Om het gebruikers van de website makkelijk te maken ontvang je standaard een buurtmail met daarin alle laatste ontwikkelingen uit jouw buurt of gemeente.  Dat kan dus alleen als je een profiel hebt gemaakt. De inhoud van deze Buurtmail en frequentie bepaal je zelf. Log in op de site met je e-mailadres en wachtwoord. Klik dan op je profielfoto rechtsboven. Kies in het menu 'Profielinstellingen' en 'Buurtmail'.  Hier kun je je ook afmelden voor de Buurtmail.

Ik heb een nieuw mailadres. Hoe geef ik dat door?
Log in op de site met je e-mailadres en wachtwoord. Klik dan op je profielfoto rechtsboven. Kies in het menu 'Profielinstellingen' en 'Algemeen'. Vul je nieuwe e-mail adres in, je krijgt van ons een e-mail om te bevestigen dat jij dit zelf hebt aangevraagd.

Hoe pas ik mijn berichten aan?
Als je bent ingelogd kun je alle type berichten die je hebt gemaakt aanpassen of verwijderen. Log in op de site met je e-mailadres en wachtwoord. Klik dan op je profielfoto rechtsboven en 'mijn berichten'. Alle nieuwsberichten, activiteiten, advertenties, vragen, aanbod, buurtverhalen, buurtfoto's die je hebt geplaatst kun je hier aanpassen.

Kan ik telefonisch contact opnemen als ik mijn hulp wil aanbieden?
Onze voorkeur gaat uit naar het aanmaken van een account. Hiermee kun je zelf reageren op hulpvragen en aanbieders. Kom je hier echt niet uit, bel dan met Sociom op 0485 – 700500 of stuur een e-mail naar info@sociom.nl en vraag naar de contactpersoon in jouw gemeente.